9 Ocak 2013 Çarşamba

İsveç - Stockholm - 29.09.2012

Çalıştığım şirket bir vesileyle de olsa 5 günlük bir İsveç seyahati olayı yarattı. E ben zaten seyahat etmeyi severim, hem pasaport yenilemeye de bahane arıyordum, e vize işleri de malum sıkıntı, iyi oldu iyi.

Sabahın köründe AHL yani Atatürk Hava Limanı na teşrifimiz inen birlikte bavul vermesiydi ıvırıydı zıvırıydı onları halledip dooooru freeshop olayına girdim. Malum alkol en möhöm şey. :P

Öncelikle benim her yurtdışına çıkan için tavsiyem gideceğiniz ülkeye doğru dutyfree yasağı yoksa alışverişlerinizi Türkiye'den yapmanız. Bizim burası daha uygun fiyatlar heryerde aynı değil yani. Sigaranızı içkinizi alın öyle çıkın, eskisi gibi yaban ellerde alkol ucuz değil artık. € bu boru değil :P

Neyse 3 ceplik jagermeister  (İsveç soğuk, boğazlarınızı ve kendinizi korumak istiyorsanız, soğuk ülkelere çıkarken mutlaka alın derim ben), bir iki şişe campari (sonradan aldığıma pişman oldum, keşke jack alsaydım dedim) bir şişe de chivas regal aldım, (içkiye düşkünseniz mutlaka içki alın, zira Stockholm'de içki pahalı ve saat 5 den sonra satılmıyor). He bir de 3 karton LuckStrike. :))

Yurtdışında sigara artık çok pahalı, ve genelde heryerde sizden sigara istenebiliyor, yani yanınıza güzel bir sarışın gelip bir sigaran varmı derse muhabbet etme şansını kaçırmak istemezsiniz büyük ihtimalle :P . Bir de İsveç'de sadece SEK yani Sweden Kronu geçiyor :), dolayısıyla uçağa binmeden hava alanında mutlaka kron edinin ya da kredi kartıyla seyahat edin, yoksa Stockholm de exchange için ekstra ücretlendirmeler var... gerek yyok :))

Stockholmdeki extralı exchange :P

Alışverişimizi yaptık, zaten son anda da bana eşlik edecek olan iş arkadaşım teşrif etmişti, doooru boarding olayına. Uçak seviyorum ama genel olarak bende bir uçma korkusu var oyüzden genelde uçmadan önce içerim (bilenlerin "hadi len her zaman içiyorsun" dediğini duyar gibiyim:P) neyse bir iki içki yuvarladık sigara içme alanında, uçağa bindik. Arkadaşım THY süper, bira diyorum çat geliyor, şarap diyorum çat geliyor, on numara beş yıldız :))).

İsveçe indik; www.nanokozmonot.com

Stockholm ün havaalanı Arlanda, saatte 300 filan km yapan hızlı trenle mis gibi Stockholme varıveriyorsunuz.

 Dilerseniz otobüsler de var, yavaş yavaş ortama uyum sağlarım, otobüsle seyahat edeyim derseniz, Arlanda Havalanından Stockholme otobüsler mevcuttur efendim :P



İndiğiniz yer Stockholm'ün genel ve en büyük terminali.
Benim genelde adetimdir, nereye gidersem gideyim burası yeni bir yerse, terminal ya da gar gibi kalabalık yerinde bir süre vakit geçirir insanları seyrederim. Stockholm'de de aynı şekilde yaptım. Kardeşim bir tanemi çirkin insan olmaz. Genel olarak tüm iskandinavya insanı güzel, arada esmerleri de olsa güzeller. Çok güzeller :P

Stockholm genel itibariyle iskandinav ülkelerinin Paris'i. Haftasonları İskandinav ülkelerinden buraya akın akın insan gelmekte, seyahatiniz olacaksa mutlaka haftasonuna denk getirin ve otel rezervasyonlarınızı evelden yapın, yer bulamayabilirsiniz.

Oteli zor da olsa buluyoruz, aynı isimden 4 tane otel olunca tabi biraz problem oldu :)) Daha önce avrupaya seyahat etmemişleriniz olabilir diye düşünerek (ki benim ilk seyahatimdi bu) arkadaşlar buralarda tuvaletlerde taharat musluğu dediğimiz olay yok. Böyle bir alışkanlığınız varsa aman dikkat derim :)) Otelimizde kahvaltı ediyoruz, genel itibariyle İsveç mutfağı bence çok renkli olmasa bile güzel. Yani aptal saptal tadını tahmin edemeyeceğiniz yemekler yok. Fakat Stockholm pahalı bir şehir. Bie küçük şişe su 6 TL ama şöyle bir güzellik var, İsveç'de çeşmelerden su içilebiliyor, mis gibi buz gibi su :))

Kahvaltımızı ettik vesaire. biz niye geldik stockholme... aslında iş için geldik :)) doğru ofise gündüzleri çalışıp vaktimiz olduğu sürece akşamları Stockholm'ü gezeceğiz. Ama ondan önce bişi anlatmak istiyorum huehuehueh
Şimdi bu yukarıda görmüş olduğunuz aleti belki bilenleriniz vardır, ben ilk defa gördüm ve iş arkadaşımla bu konu üzerinde biraz istişare ettik huehueheuhe. Sonuç olarak kendisi bunun ayakkabı bağlamak için duvara monte portatif bir sehba olduğunu iddaa etse de. Sonradan aklıma gelip de üzerindeki etiketleri okuyunca aslında pantalon ütüleme makinesi olduğunu keşfetmiş bulunduk. Tabi ben iddaaya girmiştim ve kazandım, akşama içkiler ondan huehueheuhu

Stockholm genel itibariyle aslında bir adalar şehri, bilmemkaçyüz tane ada varmış, merak eden gidip vikipediadan baksın huehueheuh. Bu adalar şehri köprülerle birbirine bağlı tabiki, genel olarak metro ve otobüs hatları mükemmel ama benim gibi şehir içinde bir otelde kalıyorsanız ulaşıma ihtiyacınız yok. Her yer yürüme mesafesinde, gayet de başarılı. Taksicilerde zenci ya da Türk'e rsatlamanız gayet mümkün, burada yaşayan Türk ler genel itibariyle çok eskiden buraya yerleştikleri için asimileler, yani öle "espri yaparım kanka oluruz" felan yok pampişlerim huehueheuh

Şimdi biraz size görüntü..............















İsveç; kültürel ve ekonomik olarak çok güzel bir ülke, yani ben çok beğendim, insanların hepsi çok güzel, ingilizceniz varsa herkezle anlaşabiliyorsunuz, sizin tipinizde birini görmedikleri için ilgi alaka gösteriyorlar ve konuşkanlar. Sadece barmenler genelde biraz sinirli tipler :))) Yemek ve içki olarak çok pahalı bence, Mc Donalds bizim buradaki fiyatlarla hemen hemen aynı, biz Mc dışında bişi yiyemedik mesela :)) yani bazı yerlerde bir tabak yemek 80 TL'ye gelmekte. Ben hayatta vermem o parayı tabi, aç kalırım içki içerim daha iyi huehueheuh. Otelinizde kahvaltı dahilse kahvaltınızzı sağlam edin, benim gibi sandwich ler hazırlayıp çantanıza da atarsanız şeker lokum olur huehueheuh

Stockholm de tarihi bir çok yer var ama genel olarak tarihi bir yer sayılmaz bence, yani "müzelerini gezmek için geldim" diyemezsiniz. Ama gece hayatı süper bence, hafta sonları finli norveçli birsürü tip ve barlar klüpler full. Herkez de eyleniyor. Barlara özel güvenlik görevlileri var, kadın ya da erkek sarhoşluğa müsama gösterilmiyor. Şikayet alırsanız anında kapı önündesiniz. Beni herkez orada amerikalı sandı, yitik ingilizcemle baya bi anlaştım arkadaşlar da edindim :))) akşamları buradaydık 

arada bu fotoğrafı unutmuşum, freeshopda fiyatfikri



ilk akşam tanıştığım norveçli ilkokulöğretmeni, şu anda ismini dahi hatırlamıyorum (en soldaki ) ama çok akıllı ve çok güzeldi, ingilizceme ve sarhoşluğuma tahammül etti sağolsun yengeniz hueheuheuheuh

heryer heeeerrrr yer sarışınnnnnn (bu arada bu saçlar bir erkeğe ait :P)

Kısacası isveç şehane. Çok kültürlüler, birkaç kültür ve halk evi var sabahlara kadar açık süper etkinlikler var. İnsanlar şehane. Tarihi yerleri gezeceğim filan diyorsanız Hop on Hop of diye city buslar var, atlayın birine, takın kulaklıkları, istediğiniz kadar gezin, içini görmek istediğiniz yerde durun otobüsten inin gezin tekrar otobüse binin. En güzeli o. uğraşmaya gerek yok yani, relaks şehir burası mis mis :))) yaşarım ben burada..... daha sonra hatırlarsam eklentiler yaparım heralde huehuehue

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder