13 Ağustos 2016 Cumartesi

Tişört Satış Sitesi Açtım

Yau ne zamandır istiyordum, bu sene bir tişört satış sitesi açtım, kendi tasarımlarım ve internette beğendiğim imajlardan oluşturduğum bir tişört sitesi. Site yapmak benim için yeni bir şey değil, ama bu kadar fazla içerikli bir site gerçekten çok uğraştırıyor. İçeriklerin girilmesini geçtim tek başına her şeye karar vermek bile bir iş.

Neyse, wordpressi kurdum üzerine woocommerce, domain name karar vermesi etmesi vesaire derken, ki zaten bunlar benim uzmanlık alanlarım olduğu için zorluk çekmedim. Önce tishigo diye bir domain aldım ama sonradan markalaşma açısından çok güzel bulmadım açıkçası, sonra www.thechalcedon.com da karar kıldım. Hem tarihi bir içeriği var, kadıköyün ilk ismi. Biraz okudum inceledim, aslında İstanbul'da ilk yerleimler Kadıköy ve civarındaymış, bulunan tarihi buluntular vesaire bu yöndeymi... Neyse işte vs. vs. E akabinde üretici bulmak gerekiyordu onları da hallettim filan falan...

Gelelim tişört işinin devamındakilere. Bir kere bu işe girecekseniz, tek bir tişört yok, envayi çeşit tişört var, farklılıklar kumaştan başlıyor, pamuk ve akrilik oranlarına göre envai çeşitte ve gramajda kumaş var, sonra tabiki renk, envai çeşit renkte kumaşlarla istediğiniz renklerde tişörtler diktirmeniz mümkün. E sonra tabi kalıp var, tişörtlerin kalıpları da farklılık gösteriyor ne yazık ki... Akabinde kısa kollu tişört, uzun kollu tişört, O yaka tişört, V yaka tişört, U yaka tişört derken ince askılı tişört, kalın askılı tişört, atlet, bedenler medenler... UUUUU bir sürü iş yani. E bu desenlerle basılmış tişörtlerle mankenlerle fotoğraf çekimi yapmak lazım. Çekimlerle ürünleri oluşturmak, fiyatlar belirlemek lazım. Hadi onu da geçtim en büyük masraf kalemi ne yazık ki reklam. Google'a reklam vermekle baya para kaybettim ve sonucunu da alamadım. Ne yazıkki google eskisi gibi değil. Sosyalmedya kanalları daha faydalı. En azından hem verdiğiniz reklamın sonucunda akan sayıları da rahat görüyorsunuz. Ve tabi sürekli sizi takip edenlerin olması, bir kitlenizin olması, sizin için sürekli bir reklam kitlesi demek ve bir avantaj.
Özellikle instagram gerçekten bir çılgınlık, kadınlar basit şeylerden hoşlanıyor tabi, basit ve etkili bir şey tabi ürün fotoğraflarını kolay gezmek... Instagram bence en çok bu sebepten dolayı tuttu. Neyse sosyal medya gerçekten çok önemli çünkü herkesin cebine girdi ve bir kitlenizin olması da sürekli reklam yapmanıza olanak sağlayacak bir durum. Kitlenizi iyi seçmelisiniz, yani sizin tasarımlarınızı anlayacak bir kitle seçiminde bulunun. Sosyal medyada reklam verirken en güzel özelliklerden biri de tabiki birşeylerden hoşlananları seçebilmeniz, modaya ilgi duyan, üniversite mezunu, 20-35 yaş aralığında, sezen aksu seven bayanlar gibi bir örnekle, bu insanlara direk ulaşabiliyor, reklamınızı sadece bunlara gösterme imkanınız oluyor tabiki.

Yani kısacası reklam en önemli şey, reklamınızı yapamaz ve insanlara kendinizi gösteremezseniz sizden birilerinin alışveriş yapması çok kolay değil açıkçası. İnsanlrın günümüzde zaten kimseye yeterince güveni kalmamış açıkçası. Güven problemi herkesin başında bir dert. E kredi kartıyla sizin sitenizden alışveriş yapacaklar, bu da insanların size güvenmesi gerektiğini gösteriyor.

Neyse, tişört işi hakikaten çok zor bir işmiş ama ilk başta çok hevesliydim ve bir sürü desen çizmeye başladım, desenleri modelleri çizip mockupların üzerine oturtuyor deniyordum. Hatta kendime bir kaç tişört bastırdım denemeler yaptım...

Devamı devamında ... yani sonra ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder